MEDO Brașov

Sănătate de calitate 24 de ore din 24!

Telefon rapid (0268) 966

design-shadow-big

Buna Ziua Brasov, 6.04.2011

Acesta ar trebui sa aduca un aport de capital de 1,5 milioane de euro

Dr.med. Radu Mitrea

Dr.med. Radu Mitrea

Clinica MEDO Brasov cauta un partener strategic pentru dezvoltarea serviciilor sale. „Partenerul trebuie sa fie unul serios, care activeaza în domeniul sanatatii si care doreste sa faca investitii în acest domeniu, al serviciilor medicale private”, a spus doctorul Radu Mitrea, directorul si asociatul unic al companiei, apreciind ca noul partener ar trebui sa vina cu un aport de capital de circa 1,5 milioane de euro.
MEDO este una dintre primele clinici private din România si îsi programase, înca de la înfiintare, din 1994, o dezvoltare liniara pe segmentul „serviciilor de asistenta medicala privata la domiciliu non-stop”.

În conditiile în care în sistemul sanitar din România este „într-o continua reforma de mai bine de 40 de ani si nu s-au gasit reforme fiabile si viabile”, domeniul sanatatii private a început sa atraga tot mai mult interesul investitorilor privati. „În sistemul de stat nu exista o viziune în privinta dezvoltarii, iar în privinta resurselor umane este dezastru. Din 5.000 de medici care ies cu licenta de la statul român, 1.500 nu îsi gasesc de lucru si se pierd pentru ca doar statul scoate posturi de rezidenti la concurs. Cei care nu îsi gasesc de lucru îsi pierd dreptul de a profesa, iar statul nu le ofera posibilitatea acestora de a face rezidentiatul platit. Eu as fi de acord sa platesc rezidentiatul unor medici cu conditia sa îi am aici când finalizeaza, sa îi pot angaja”, a spus Mitrea, nemultumit ca pâna acum sistemul medical privat nu a avut parte decât de piedici din partea statului. „Nu avem niciun fel de înlesniri fiscale, de exemplu, nici la investitii, nici la angajarea unor tineri medici. În conditiile în care serviciile medicale nu sunt purtatoare de TVA, noi suntem nevoiti sa platim TVA la realizarea de investitii”, a mai spus sursa citata.

A crescut numarul de clienti

2009 a fost un an foarte greu pentru companie. Criza a lovit din plin domeniul sanatatii, iar numarul de clienti al firmei a scazut la 7.000. Dupa un an, însa, clinica s-a stabilizat si a ajuns la un numar de 8.500 de clienti. A lansat cardul de sanatate, un abonament la serviciile medicale ale firmei care variaza, în functie de serviciile solicitate, de la 4,9 euro la 50 de euro pe luna.

Extindere în Bucuresti

Totusi, se încearca dinamizarea dezvoltarii, iar societatea intentioneaza sa realizeze cu ajutorul unui partener strategic o extindere a spatiului în care functioneaza, precum si deschiderea de spatii noi. Luna viitoare, spune Mitrea, clinica brasoveana va intra si pe piata bucuresteana cu aceleasi servicii, impunându-si atragerea în primul an de existenta a unui numar de 1.000 de abonati. „Investitia este una minima, de 50.000 de euro, dar ea va creste în functie de cota de piata pe care o vom obtine”, a mai spus sursa citata.

Parteneriate cu o retea de 28 de centre medicale

În prezent, Centrul Medical MEDO asigura consultatii în specialitati ca medicina de familie, boli interne, cardiologie, dermatologie, pediatrie, neuro-chirurgie, psihiatrie, ginecologie etc. Clinica are încheiate parteneriate cu o retea de 28 de centre medicale din tara si strainatate, putând asigura, la nevoie, si transportul pacientilor la clinici specializate din strainatate. „Anul trecut am, transportat o pacienta pâna la Amsterdam. Dar am avut de multe ori curse la Munchen, la Nurnberg, la Strassbourg, la Viena sau în Turcia, pentru o second-opinion cu privire la cazurile medicale descoperite de noi”, a mai spus directorul MEDO.

A investit doua milioane de euro pâna acum

Doctorul Radu Mitrea spune ca pâna acum, în cei aproape 17 ani de existenta ai companiei, a investit doua milioane de euro „din fonduri proprii, din credite bancare si din reinvestirea profitului obtinut”. „Este o crestere liniara, nu una rapida, desi în 1995 am depus un plan de afaceri – prima companie româneasca din domeniu care a încercat asa ceva – la Fondul Româno-American de Investitii. Atunci, însa, investitorii nu erau atrasi de acest domeniu”, a mai spus sursa citata. În urma cu doi ani s-a aflat în negocieri cu Centrul Medical Unirea pentru încheierea unui parteneriat, dar „planurile lor de dezvoltare erau altele decât cele de acum, motiv pentru care nu s-a mai întâmplat nimic”.

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

 

Pin It
Back to Top